Blokada Eaton TrueTrack
TrueTrack to mechanizm różnicowy ślimakowy typu Torsen, zastępujący fabryczny mechanizm stożkowy.
Opis działania:
Mechanizm tego typu dzieli moc/moment obrotowy pomiędzy koła i dostarcza większy moment (do 3.5 razy) do koła o lepszej przyczepności. Jest to proces odwrotny niż w przypadku zwykłego mechanizmu różnicowego, który w sytuacji utraty przyczepności daje moment na koło o mniejszej przyczepności.
W praktyce jedno koło się obraca, a drugie stojące na "twardym podłożu" jest nieruchome. W przypadku mechanizmu TrueTrack sytuacja jest odwrotna. Moment jest dzielony i przekazywany na to koło, które stawia większy opór - czyli ma lepsza przyczepność.
Skuteczność tego typu mechanizmu jest zbliżona do skuteczności klasycznej blokady - do momentu póki koła są na podłożu, a nie w powietrzu.
Podczas jazdy po nawierzchni asfaltowej (nie w terenie) praca blokady jest niezauważalna.
Mechanizm działa całkowicie bez obsługowo i bez ingerencji kierowcy.
Instalacja:
Instalacja jest o wiele prostsza niż w przypadku użycia tradycyjnej blokady. Nie trzeba tworzyć instalacji do sterowania, dodatkowych kompresorów itp. Dodatkowo przez płynny podział momentu obrotowego pomiędzy kołami, zmniejsza się ryzyko szkodzenia półosi lub przegubów.
Zastosowanie:
True track może być stosowany zarówno w tylnym jak i przednim moście.
Zastosowanie fabryczne:
Mechanizmy tego typu są wykorzystywane jako mechanizmy centralne (między osiowe), na przykład:
- Toyota Land Cruiser 120, 150
- Audi (mechanizm Quattro)
- Land Rover Discovery 4
W mechanizmach różnicowych tylnej lub przedniej osi:
- Hummer H1 (Humvee) - przód i tył
- Subaru Impreza WRX STI
Producent:
Firma Eaton to dobrze znana marka przez wszystkich fanów motoryzacji przede wszystkim z produkcji mechanicznych kompresorów doładowania (np. Mercedes AMG Kompressor). Oprócz tego zajmuje się produkcją podzespołów dla przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego, itp.